2020 Jantje beton buitenspeeldag

Op woensdag 10 juni was er DE landelijke buitenspeeldag. Vanuit Jantje Beton en kinder tv zender Nickelodeon is dit een jaarlijks terugkerende dag met het doel kinderen te activeren om meer buiten te spelen. In 2020 is dit voor de 13e keer georganiseerd. In Emmen is er meegedaan aan de Buitenspeeldag op het Ridderveld aan de Prinsenlaan. De middag is mogelijk gemaakt door Belangenvereniging Oud Emmen, Werf Sport en Ridderveld bewoners.

Er waren 65 kinderen aanwezig. Dit was toch flink meer dan de organisatie had verwacht. Maar dit was geen probleem; het veld is groot genoeg en iedereen had voldoende ruimte om mee te doen aan lasergamen, voetbaldarts en gebruik te maken van de speeltuin. Er moest nog wel een tweede ritje naar de supermarkt worden gemaakt i.v.m. te weinig koekjes maar daar hebben de kinderen niets van gemerkt. Ze hebben gespeeld, gerend en elkaar uitgedaagd voor de games. En natuurlijk samen een tiktok filmpje gemaakt als afsluiting.